iNetDoc

کامل ترین منبع دانلود مقاله و تحقیق

روش تدريس زبان انگليسي

نوع :word - قیمت : 3000

بخشی از تحقیق : 

مهارت هاي چهارگانه

1. مهارت شنيداري (Listening)

براي آموزش زبان خارجي لازم است ابتدا دانش آموزان در حد لزوم در معرض زبان قرا گيرند تا مهارت هاي دريافتي زبان (receptive skills) را در خود تقويت نمايند و سپس از آنها خواسته شود تا دست به توليد زبان بزنند، مهارت شنيداري براي رسيدن به اين هدف نقش مهمي ايفا مي كند.

مهارت شنيداري ميت واند به دانش آموزان كمك كند تا دانش پايه زبان را در خود تقويت كنند. انجام فعاليت هاي زير مي تواند به توسعه مهارت شنيداري كمك كند:

1. نشنيدن و تكرار كردن (Listen and repeat)

2. شنيدن و اشاره كردن يا شنيدن جور كردن (Listen and point or listen and match)

3. شنيدن و خواندن (Listen and repeat)

4. شنيدن و انجام دادن (Listen and do)

 

2. مهارت گفتاري (Speaking)

اين مهارت به دانش آموزان فرصت مي دهد تا الگوهاي زبان جديد را به طور شفاهي تمرين كرده و تلويد نمايند. انجام فعاليت هاي زير ميت واند به توسعه مهارت گفتاري كمك كند.

1. ايفاي نقش (role play)

2. انجام تمرينات شفاهي (oral drills)

3. بازگو كردن يك متن كوتاه شنيده شده يا خوانده شده.

4. شرح فعاليت هاي روزمره

5. حدس زدن و كامل كردن اداره يك متن از طريق گوش كرن يا يك متن ناقص.

6. توصيف يك تصوير و يا چند تصوير مربوط به هم.

7. مقايسه بين دو يا چند تصوير.

 

3. مهارت خواندن (Reading)

در تدريس مهارت خواندن، زبان آموزان ابتد ابهص ورت منظم با حروف الفبا آشنا مي شوند. سپس با روش ديدن و گفتن (look and say) بيان كلمات را به عنوان يك واحد به طور شفاهي تمرين مي كنند. خواندن كلمات جديد با روش (Listen and read) انجام مي شود و معاني آن نيز به وسيله تصاوير درك مي شوند. تشخيص كلمات جديد و تلسط بر شكلنوشتاري آنها به وسيله تمرينات موجود در كتاب كار و به كارگيري جداول و غيره تقويت مي گردد. در گام بعدي به دانش آموزان كمك مي گردد تا بين حروف نوشته شده در كلمه و تلفط آنها ارتباط برقرار كنند.(Phonics)

به تدريج زبان آموزان مهارت خواندن خود را با خواندن جملات كوتاه توسعه مي دهند تا جايي كه قادر خواهند بود تا متون خواندني را خوانده و درك نمايند و به سئوالات آن پاسخ دهند.

 

4. مهارت نوشتن (Writing)

از آنجايي كه نگارش زبان فارسي با انگليسي كه يك زبان خارجي مي باشد متفاوت است لازم است كه دانش اموزان به انجام يك سلسله فعاليت هاي كه در اصطلاح فعاليت هاي "پيش نوشتاري" گفته مي ود مبادرت ورزند. هدف از اين نوع فعاليت ها ايجاد هماهنگي در كنترل حركات دست و چشم، رعاي فاصله و تمرين و ممارست در حركات روان و سريع قلم با خودكار جهت دست يابي به رتيم طبيعي نوشتن حروف در انگليسي مي باشد. مهارت دستخط با حركات ساده شروع شده و ابتدا با تمرين الگوهاي حروف و سپس به نوشتن حروف بزرگ و كوچك ادامه مي يابد. در نهايت به ارتباط حروف با يكديگر به شكل تقريبا سرهم (semi – cursive) ختم مي گردد. با انجام اين كار دانش اموزان به يك دستخط زيبا، واضح و روان دست پيدا خواهد كرد. در مرحله بعد، مهارت نوشتن از طريق انجم تمرينات درك تاب درسي و كتاب كار توسعه مي يابد و در نهايت نوشتن كنترل شده جملات و ساختارهاي گرامري تدريس شده با نظارت معلم انجام مي شود.



نوع فایل : word
اندازه فایل : 7
قیمت : 3000
خرید