iNetDoc

کامل ترین منبع دانلود مقاله و تحقیق

پروژه پایانی کارشناسی تعمیرات و نگهداری در شرکت كابل البرز الکتریک

نوع :word - قیمت : 29000

بخشی از پروژه :

چکیده:

 

نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه (Preventive Maintenance)

 

 یك روش قانونمند نگهداری و تعمیرات است، كه طی آن وضعیت تجهیزات، دائماً به وسیله بازرسی‌های فنی (Technical Inspection) و روانكاری‌های (Lubrication) منظم و دوره‌ای و اقدامات پیشگیرانه، به منظور كاهش احتمال وقوع خرابیهای ناگهانی، تحت نظارت قرار گرفته و بدین وسیله، ضرورت انجام تعمیرات جزئی و یا كلی تعیین می‌گردد، تا از توقفات اضطراری و برنامه‌ریزی نشده یا هر نوع خرابی دیگری پیشگیری شود.در این سیستم اصل بر آماده بكار نگهداشتن تجهیزات و دستگاهها میباشد. در قدم اول، هدف از نگهداری اصولی و برنامه‌ریزی ‌شده تجهیزات و ماشین‌آلات، به صفر رساندن تعمیرات اضطراری (Emergency Maintenance) و توقفات ناگهانی (Break Down) و افزایش قابلیت پیش‌بینی تعمیراتهای دوره‌ای و برنامه‌ریزی شده (Planning Maintenance) و تعمیرات اساسی (Overhaul) میباشد، بطوریكه تقریبا بیش از 60% از تعمیراتهای برنامه‌ریزی شده را میتوان در حین انجام فعالیتهای نگهداری از قبیل بازرسی فنی و روانكاری  مشخص نمود.

هدف ازpmچيست؟

 

مراحل ايجاد برنامه :از جايي شروع كرده ايد كه هيچ سيستم نگهداری و تعمیرات نداريم وبيشتر زمان تعميرات، در تعميرات اضطراري معروف مي شود. فرايندي را در نظر بگيريدكه مانند بالا رفتن از پله است.

پیش از شروع برنامه ریزی نت باید اطمینان از کد گذاری درست و استاندارد براساس فسیلتی واکویپمنت و تجهیز و زیر تجهیز از تمام دستگاهها داشته باشیم.

نگهداری بهره ور فراگیر چیست؟


نگهداری بهره ور فراگیر (TPM) یک برنامه نگهداری کلی میباشد. دانشمندان (TPM) را از چندین جنبه با کنترل کیفیت فراگیر (TQM) مقایسه میکنند، مانند: 1) هدف کلی برنامه بوسیله بالا بردن سطح مدیریت در دستور کار است. 2) کارکنان باید توانایی بهبود عملکرد را داشته باشند. 3) چشمانداز زیادی باید پذیرفته شود و (TPM) ممکن است یک سال یا بیشتر برای تجهیزات و فرآیند در حال اجرا وقت بگیرد. تغییر در ذهن کارکنان و قرار دادن آن در جهت مسئولیتهای کاریشان نیز باید به همان خوبی انجام شود.

(TPM) نگهداری را به سوی قسمت ضروری و مهم و حیاتی کارها متمرکز میکند و یک دیدگاه بلند مدت مانند یک فعالیت بدون سود نیست. زمان کسی برای نگهداری زمانبندی شده وجود دارد و مانند قسمتی از دوره ساخت است و یا حتی در بعضی موقعیتها مثل یک بخش جدا نشدنی از فرآیند ساخت میباشد. به این سادگی نیست که هر وقت در جریان مواد خرابی بوجود آمد وارد بشویم. هدف نهایی این است که نگهداریهای زمانبندی نشده و اورژانسی را در حداقل نگهداریم.

مقایسه بین TPM و RCM

TPM معتقد است در راه توسعه برنامه نگهداري، حفظ شرايط اساسي تجهيزات اولين قدم است. در حاليكه RCM معتقد است اولين قدم تغيير نحوه تفكر افراد و تسري دادن آن به تجهيزات است.
لازم به توضيح است، مقايسه فوق نظر شخصي نويسنده بوده و بر اساس تجربيات و معلومات ايشان مطرح شده است. در حاليكه به نظر من طول زمان استقرار پروژههاي TPM معمولا بين سه تا پنج سال و حتي بيشتر اينها ميباشد و ممكن است برخي از فازهاي آن مثل نت خودكنترلي حتي بيشتر از يكسال نيز طول بكشد.

و در مورد روش سازماني قابل اجرا در استقرار اين سيستمها، معتقدم در هر دو متدولوژي، روشهاي از بالا به پايين و پايين به بالا لازم و ضروري است.

در اتاق گفتگوي سايت Maintenance Forums مطلبي در مورد مقايسه بين دو متدولوژي معروف نت يعني نت بهرهور فراگير (TPM) و نت مبتني برقابليت اطمينان (RCM) توسط Rolly Angeles طرح شده است و متخصصان مختلفي نظراتشان را مطرح كردهاند.

Tpm بر5 اصل استوار است:

1.  استفاده از تجهيزات با حداكثر ميزان كارايي وقابليت اجرايي

2.  برقراري يك سيستم جامع تعميرات ونگهداري موثر براي تمام عمر كاري تجهيزات

3.  در گير كردن تمام واحدهاي مربوطه ،از واحد برنامه ريزي وتوليد گرفته تا واحد نگهداري وتعميرات در امر نگهداري وتعميرات پيشگيري

4.  مشاركت كليه كاركنان در تمامي ساختار سازماني از مديريت تراز اول گرفته تا كارگران خط توليد

5.  ايجاد انگيزه از جانب مديريت از طريق تشكيل گروههاي كوچك مستقل به منظور ترويج 

تاريخچه و معرفي كارخانه

موسسين و مديران شركت كابل البرز الکتریک از سال 1358  فعاليت خود را با توليد كابل هاي جوش و اتصال باطري با نام پارس تهران آغاز نمودند از سال 1369   تدام به توليد انواع سيم هاي رابط و كابل هاي فشار ضعيف با نام مشعل فروزان نموده وبه منظور توسعه و بهره گيري از تكنولوژي پيشرفته و مدرن شركت كابل البرز الکتریک را درسال 1374تاسيس و راه اندازي نموده اند مؤسسين و مديران شركت داراي 20   سال تجربه علمي و عملي در صنعت كابل سازي ميباشند.

روش توليد

روش توليد در شركت كابل البرز الکتریک به صورت سفارشي از پيوسته مي باشد توليد كابل به اين روش بصورت متفاوت صورت مي گيرد وحجم توليد پايين است وبرنامه توليد به طور متناوب تغيير پيدا مي كند ماشين آلات در اين حالت كاربرد عمومي دارند و تخصص كارگران بصورت خاص مي باشد در اين روش فرآيند كه كارگاه قسمت هاي توليد تاسيسات با تجهيزات هستند بر مبناي نوع وظيفه اي كه انجام مي دهند در كنار هم قرار مي گيرند.

اهداف اصلي شركت

اهداف اصلي شركت عبارتند از توليد محصول

1ـ مطابق با استانداردهاي و جهاني و

2ـ رضايت مندي مشتري ـ حفظ ايمني مشتري

3ـ ارتقاي بهره وري شركت از طريق افزايش روش انرژي و مواد و حداقل ساختن ضايعات در واحد

 4ـ تبليغات از قوانين و الزامات زيست محيطي

6- توليد محصول سازگار با محيط زيست

7- استفاده بهينه از منابع و افزايش راندمان در مصرف انرژي

8- دريافت نظرات كاركنان و طرفهاي ذينفع در راستاي بهبود سيستم

9 ـ تعيين اهداف فرد و كلات جهت كنترل و بهبود شرايط زيست محيطي


معرفي قسمتهاي مختلف:

قسمت هاي مختلف كارخانه شامل :

1ـ سالن توليد

2ـ انبار مواد اوليه

3ـ انبار قطعات

4ـ دفتر فروش

5ـ دفتر مديريت

6ـ واحد كنترل كيفيت (آزمايشگاه)

7ـ واحد اداري و مالي

8ـ واحد برنامه ريزي و كنترل توليد

9ـ واحد فني برق

10ـ واحد فني(تراشكاري)

11-واحد فني(تعميرگاه)

12-سالن اجتماعات

13ـ رختكن

14ـ نمازخانه

15-نگهباني و غيره

تعميرات و تاسيسات كارخانه شامل موتور خانه نيروگاه ـ جوشكاري تراشكاري و قطعه‌سازي تاسيسات و تعميرات مي باشد .

موقعيت جغرافيايي و ساختماني:

كارخانه البرز الکتریک در زميني به مساحت 1 هكتار و زير بنايي به 4000متر مربع در محمد شهر كرج قرار داشته و انبار پخش شركت با زير بنايي 2000   متر مربع مستقف در خيابان انقلاب نزديك خيابان لاله زار مركز فروش سيم و كابل كشور واقع است.

دفتر مركزي كارخانه وانبار پخش شركت کابل البرز الکتریک با سيستم هاي پيشرفته ارتباطي (صوتي و تصويري) تجهيز شده و در نتيجه مديريت فروش در اخذ سفارشات وتسريع در ارائه خدمات توزيع به متقاضيان نسبت به ساير همكاران متمايز گرديده است...

 

مساحت هاي زمين شركت:

مساحت زمين هاي ساختمان اداري 200  متر

رختكن 20 متر

نمازخانه 10 متر

و سالن اجتماعات 100 متر

. و جمع مساحت فوق مجموعا 330 متر مي باشد .

آمار كل پرسنل و مقاطع تحصيلي كارگران

تعداد 6 نفر ليسانس

دانشجو و فوق ديپلم 12 نفر

ديپلم 60نفر

و زير ديپلم 12نفر مي باشد

كه 8نفر دربخش اداري و خدمات

6نفر دربخش كنترل كيفيت

4 نفر د ر بخش برنامه ريزي و كنترل توليد

8 نفر در انبارها

3 نفر در مديريت و امور مهندسي فعاليت مي نمايند

امور مهندسي:

يكي از كليدي ترين قسمتهاي كارخانه و مسئول پاسخگويي به تمامي مشكلات و مسائل فني كارخانه ، تهيه و پروسس و چارت ها براي توليد انواع كابل تهيه نقشه هاي گسترش نصب و راه اندازي آموزش به افراد جديد الاستخدام و تهيه جدا ولي وزني مطالعه استانداردها وتدوين وروش هاي كاربرد دستگاهها و همچنين مسوليت اداره شبكه هاي كامپيوتري كارخانه جهت تسهيل كارها و ارتقا سطح تكنولوژي يك كارخانه و بالا بردن دانش فني كار كنان را به عهده دارد.

كنترل كيفيت كابل:

كنترل كيفيت در سه بخش آزمايشگاه كنترل مراحل توليد وتست نهايي با 10 نفر پرسنل انجام وظيفه مي نمايد.

آزمايشگاه كنترل كيفيت واحد:

كليه مواد خام خريداري شده هنگام ورود به كارخانه تحت آزمايش در اين واحد قرار مي گيرد چنانچه نتايج تست مطابق با استاندارد و يا مشخصات مواد كارخانه باشد مواد مذكور تاييد شده و مجوز ورود به خط توليد را دريافت مي كند و درغير اينصورت برگ عدم تاثير صادر ميشود و مواد ارسالي عودت داده مي شود.

كنترل مراحل توليد:

وظيفه اين واحد كنترل مراحل توليد و مقايسه آن با پروسس چارت توليدي است كه در صورت مطابقت دانستن مهر تاييد خورده و جواز ورود به مرحله بعدي توليد را دريافت مي كند وچنانچه در مراحل توليد خطايي در محصول مشاهده شود از طرف كنترل مراحل برگ اعلام اشتباه صادر مي شود كه بايست سريعا تصحيح گردد.

 

توليدات شركت كابل البرز الکتریک:

توليدات شركت کابل البرز الکتریک درحال حاضر شامل انواع كابل هاي مسي ، اعم از افشان زميني  هوايي كابل هاي آلومينيومي و كابل هاي آلومينيومي با مغزي فولادي انواع كابل هاي جوش و اتصال باطري ، انواع سيم ها انواع كابل ها ي كنترل و فرمان و سيم هاي اتومبيل مي باشد



نوع فایل : word
اندازه فایل : 110
قیمت : 9000
خرید