iNetDoc

کامل ترین منبع دانلود مقاله و تحقیق

پروتکل مسیریابی نقطه ی واگن (WNPRP) در VANET

نوع : word - قیمت :7000

بخشی از مقاله : 

چکیده

VANET (شبکه مخصوص وسایل نقلیه) تکنیک نوظهوری است که بسیار چالش برانگیز است. و توجه محققین زیادی را به خود جلب کرده است. ویژگی های شبکه VANET همچون توپولوژِی (مکان شناسی) متغیر، تقسیم بندی شبکه، و تحرک بالای حالت ها باعث می شود این شبکه چالش برانگیز تر شود. پروتکل های مسیریابی بسیار زیادی وجود دارد که برای ارتباطات بهتر طراحی شده اند. به منظور تضمین یک ارتباط مطمئن، مستمر و یکنواخت در حضور وسایل نقلیه پر سرعت، یک پروتکل جدید در  راهسازی پیشنهاد و پیاده شده است. پروتکل راهسازی نقطه بعدی واگن (WNPRP) پیشنهاد شده است. توپولوژی VANET نیز مورد بحث قرار گرفته است. پروتکل WNPRP عملکرد بهتری از سایر پروتکل ها دارد. تحویل بهتر بسته و شکست کمتر در ارتباط و در عین حال حفظ یک سربار کنترل مسیر معقول و پایین ترین میانگین تاخیر سر به سر. شبیه ساز NS2 برای پیاده سازی تکنیک پیشنهادی و ارزیابی آن به کار می رود.

واژه های کلیدی: VANET، پروتکل راهسازی، واگن، پروتکل راهسازی نقطه بعدی، AODV

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 مقدمه

یکی از انواع بخصوص شبکه های تک کاره سیار شبکه های حمل و نقلی تک کاره (VANET) است. این شبکه ها بر اساس زمان نیاز بین وسایل نقلیه شکل می گیرند. VANET یک فناوری در حال تکامل است. این فناوری امکان وجود برد گسترده ای از کاربردها را فراهم می کند که عبارتند از حمل و نقل هوشمند، امنیت جاده ها و رفاه مسافرین. آنها با فراهم کردن اطلاعاتی در مورد شرایط جاده ها و وضعیت ترافیک به مسافرین و راننده ها کمک می کنند به راحتی سفر کنند. VANET اطلاعات واقعی همچون تجارت الکترونیکی سیار، اطلاعات آب و هوا، ترافیک جاده ای، سیستم های ترانزیت، و دیگر برنامه های چند رسانه ای در اختیار ما قرار می دهد. این برنامه ها به امنیت کاربران مربوط می شوند. برخی از برنامه هایی که در بزرگراهها استفاده می شوند اتوماتیک هستند و برخی از وسایل نقلیه مستقل از راننده هستند، حتی با ای وجود که ای برنامه ها هنوز در واقعیت توسعه نیافته اند. MANET ها برخی از رفتارهای خود سازماندهی را به VANET ها انتقال داده اند. ویژگی هایی وجود دارد که منحصربفرد هستند مثل تحرک پذیری بالای گره ها، تغییر تراکم گره ها با زمان، قطع مکرر ارتباط، بخش بندی بالای شبکه، و توپولوژی متغیر. این ویژگی های منحصر بفرد باعث می شود که چالش برانگیز تر باشند. ساخت شبکه مابین وسایل نقلیه ای که در جاده ها از جایی به جای دیگر حرکت می کنند دشوار بوده است. همچنین ایجاد ارتباط امن، اطمینان در میان وسایل نقلیه که در شبکه باهم ارتباط دارند نیز اهمیت می یابد. در این مقاله به بررسی مسیر سازی VANET می پردازیم. ادامه مقاله به این ترتیب سازماندهی شده است: بخش 2 در مورد آثار تحقیقاتی مرتبط بحث می کند. بخش 3 به مقوله های راهسازی در VANET می پردازد. بخش 4 در مورد طبقه بندی در VANET است. بخش 5 توضیحات مفصلی در مورد پروتکل مسیریابی نقطه بعدی واگن ارائه می کند. در بخش 6 در مورد نتایج شبیه سازی و نمودارها بحث می کنیم و در بخش 7 با بحث و نتیجه گیری مقاله را به پایان می بریم.

 

 

 

 

 

 

2 آثار مرتبط

ارتباطات در یک شبکه حمل و نقل تک کاره عموماً به دو دسته وسایل نقلیه به زیر ساخت (V2I) و وسایل نقلیه به وسایل نقلیه (V2N) تقسیم می شوند. هر دو این دسته ها از یک مدل برد ارتباطی اختصاصی(DSRC)  بین دو یا چند وسیله نقلیه یا بین وسیله نقلیه و زیرساخت دارای امکانات حاضر در جاده استفاده می کنند. در هر جاده ای از کشور، ترافیک باعث هرج و مرج و گاهی تصادف می شود. این مسئله را می توان با استفاده از VANET نظارت و کنترل کرد. با این وجود، اقدامات امنیتی اولین و مهمترین اولویت برای محققین VANET است. افزایش استفاده کارآمد از برنامه هایی که می توانند اتفاقات ناخوشایند همچون تصادفات مرگبار را کاهش دهند یا متوقف کنند و به سفر جاده ای راحت، پاکیزه و امن کمک کنند بسیار خوب است. پیش بینی شرایط جاده ای از قبل در عمل غیر ممکن است بنابراین محاسبه به وسیله دستگاههای بی سیم که برای ارتباطات به کار می روند به کمک سنسور آسان می شود. سرعت وسایل نقلیه که در مسیر مخالف حرکت می کنند نیز با استفاده از وسایل مجهز قابل پیش بینی می باشد. یک راه این است که در فواصل زمانی معین یک هشدار خطر به صورت پیغام ارسال شود تا سرعت وسیله نقلیه جهت پیش گیری از بروز تصادف پیش بینی شود.

به لطف مقوله مسیر یابی در VANET تمرکز بر کارایی عملکرد شبکه ها امری حیاتی است. بنابراین پیشنهاد و پیاده سازی یک پروتکل کارآمد مسیریابی که امر تحویل بسته ها به مقاصد مورد نظر را به نحوی امن تر و واقع بینانه تر انجام دهد امری ضروری است. این نسخه پروتکل جدیدی در VANET جهت فائق آمدن بر محدودیت های مذکور ارائه می دهد. پروتکل مسیریابی نقطه بعدی واگن (WNPRP) یک پروتکل جدید مسیر یابی است که برای یافتن موقعیت فعلی گره و همچنین سرعت و مسیر فعلی پیشنهاد شده است. پروتکل WNPRP همچنین تعیین می کند آیا تغییری در مسیر گره در آینده ای نزدیک رخ می دهد یا نه. بهترین و کارآمد ترین مقصد بعدی گره از نظر ارتباط پذیری و ثبات شبکه ای مسیر از دانش موجود در مورد مسیر گرهی که به سمت آن پیش      می رود قابل انتخاب است. در این مقاله مسائل مربوط به مسیر یابی و پروتکل های مختلف مسیر یابی در VANET مطالعه می شود. پروتکل جدید WNPRP پیشنهاد شده و نتایج شبیه سازی و پیاده سازی نیز ارزیابی شده اند.

تحقیق برای طراحی یک پروتکل مسیر یابی مناسب در VANET بسیار مورد توجه بوده است. این موضوع همچنین حوزه علاقمندی بسیاری از محققین نیز بوده است. هدف آنها غلبه بر مشکلات تحرک بالای گره ها و برخی از حرکات محدود همچون اتصال، رکود و سربار غیر ضروری بوده است. پروتکل مسیر یابی تحویل داده ها به کمک وسایل نقلیه (VADD) قبلا توسط ژائو و کائو پیشنهاد شده بود. VADD با مسائل مربوط به سرعت تحویل بسته ها، رکود و تاخیر در بستهای داده ها و رکود سربار سر و کار دارد. پروتکل مسیر یابی مطلع از اتصال (CAR) توسط نائومو و گراس پیشنهاد شده است. این پروتکل CAR شبکه نقلیه را در محیط بزرگراه و شهر نگهداری می‌کند. الگوریتم مسیر یابی بردار حرکت (MVRA) توسط لبرون و چوا معرفی شد. هدف MVRA تحویل یک پیغام به یک مقصد ایستا در محیطی پراکنده و دور از وسیله نقلیه ایستا و در حال حرکت بود. MVRA همچنین بر پیش بینی اینکه کدام وسیله نقلیه از اطراف و مجاورت آن به سمت مقصد ثابت حرکت می کند تاکید دارد. این کار با بهره برداری از اطلاعات مورد نیاز از وسایل نقلیه مجاور آن انجام می شود. 



نوع فایل : word
اندازه فایل : 15
قیمت : 7000
خرید