iNetDoc

کامل ترین منبع دانلود مقاله و تحقیق

بررسي راه هاي بهبود مديريت آموزشگاهي و توانمندسازي مديران مدارس

نوع :‌word-قیمت:3000 - تعداد صفحه :11

بخشی از تحقیق :‌

چكيده :

   هدف از اين مقاله شناسائي راه هاي بهبود مديريت آموزشگاهي و توانمندسازي مديران در سطح مدارس انجام مي گيرد يا به عبارت ديگر مي‌خواهيم بدانيم كه مديريت بايد واجد چه شرايطي باشد تا در فرآيند آموزشي از بالاترين كارآئي و اثربخشي لازم برخوردار باشد. در اين مقاله راهكارهاي بهبود و توانمندي مديريت آموزشي بررسي و پيشنهاد مي‌شود.

 

كليد واژه :‌ مديريت آموزشگاهي، توانمندسازي، مدارس، راههاي بهبود، مديران

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مقدمه :

   در جهان امروز گسترش علم و فناوري تمام فعاليت هاي اجتماعي را تحت تاثير قرار داده است. از مشخصات بارز اين عصر، كه آن را عصر فراصنعتي ناميده‌اند، جايگزين شدن دانايي، پژوهش و سرمايه انساني با عوامل ديگر توليد است. در نتيجه همه سازمانها در پي آن مي‌باشند كه با استفاده از انساني‌ترين، كارآمدترين و انعطاف‌پذيرترين شيوه‌ها براي بقاي خود تلاش كنند. در اين ميان نيروي انساني ماهر و كارآزموده با ارزش‌ترين ثروت هر كشور و مهم‌ترين شاخص‌هاي برتري يك سازمان نسبت به سازمان‌هاي ديگر است. ( وجيهه گيمنيان )

   نظام آموزش و پرورش از اين امر مستثني نيست همانطوريكه مي‌دانيم بهبود آموزش و پرورش بدون مديريت صحيح، درست و توانمند امكان‌پذير نيست. بهبود شرايط كار، افزايش رضايت و ايمني خاطر كاركنان و هماهنگ ساختن تلاش‌ها در شكل‌دهي به امكانات و منابع موجود جهت تحقق اهداف و در نتيجه تقويت روحيه كاركنان و آمادگي براي شكوفايي، خلاقيت و نوآوري استعدادهاي بالقوه دانش‌آموزان از جمله وظايف مديران مدارس است(محمدرضا برنجي)

در اين مقاله شاخص‌ها، و مولفه‌ها و راههاي موثر در فرآيند بهبود مديريت آموزشگاهي و توانمندي آنها شناخت  را و بكار بست.

 

 

 

 

 

 

 

 

شرح وظایف معاون اجرایی مدارس

معاون اجرایی : شاغل این پست با رعایت اصول و موازین شرعی و اسلامی تحت نظارت مدیر عهده دار وظایف ذیل می باشد :

=همکاری و تعامل با مدیر و سایر معاونین در فراهم سازی زمینه لازم جهت تحقق بخشیدن به اهداف مصوب دوره یا دوره های تحصیلی با همکاری و مشارکت کارکنان ،‌دانش آموزان و اولیای آنها و با بهره گیری از امکانات و ظرفیت های داخل و خارج از مدرسه .

=ایجاد محیطی آموزنده و پرورش دهنده برای شکوفا شدن استعدادهای مختلف دانش آموزان متناسب با تفاوت های فردی آنها .

=همکاری در برنامه ریزی به منظور جلب مشارکت معلمان و سایر کارکنان مدرسه برای ایفای نقش تربیتی .

=همکاری در ایجاد هماهنگی بین عوامل انسانی مدرسه جهت اجرای صحیح و به موقع برنامه ها و فعالیت های آموزشی بر اساس ضوابط و مقررات .

-همکاری در جهت حسن انجام فعالیت ها و وظایف کارکنان مدرسه و ارزشیابی مستمر از عملکرد آنها بر اساس ضوابط ، همچنین شناسایی کارکنان کوشا ، ساعی ،‌فعال و شایسته با همکاری سایر کارکنان و معرفی به مدیر به منظور تقدیر و تشویق آنها .

=همکاری در برنامه ریزی ،‌نظارت و اجرای فعالیت های عمومی و فراگیر نظیر مراسم آغازین ،‌مناسبت ها ، ایام ا... ، نماز جماعت ، فعالیت های قرآنی و گروهی و مسابقات فرهنگی ،‌هنری و ورزشی ، بازدیدها و اردوهای آموزشی و پرورشی .

=توسعه مهارت های حرفه ای خود و شرکت در دوره های مربوط ،‌گردهمایی ها ، جشنواره ها  و جلسات مرتبط مطابق ضوابط و مقررات .



نوع فایل : word
اندازه فایل : 10
قیمت : 3000
خرید