iNetDoc

کامل ترین منبع دانلود مقاله و تحقیق

گزارش کارآموزی بانک ملت

نوع : word - قیمت :10000 تعداد صفحه : 41

بخشی از کارآموزی : 

فهرست مطالب

عنوان

صفحه

فصل اول

 

تاریخچه

7

هدف بانك

8

چشم انداز و ماموریت

8

شبکه بین المللی بانک

9

اهداف

10

فصل دوم

 

استراتژی ها

13

زیر ساخت های نرم افزاری

14

زیر ساخت مدیریت دانش

14

موقعیت جغرافیایی شعبه مرکزی

15

فصل سوم

 

چارت سازمانی وتعداد کارکنان شعبه

17

فصل چهارم

 

مختصری از شرح وظایف کارکنان شعبه

18

تحویلداران

19

دایره حوالجات

20

مدت و مركز اصلی بانك

20

خدمات بانکداری نوین بانک ملت

21

سایت بانکداری اینترنتی

21

نحوه ورود به سایت بانکداری اینترنتی

22

خدمات قابل ارائه بر روی سایت بانکداری اینترنتی

22

سایر خدمات اینترنتی

24

راهنمای فعالسازی خدمات اینترنتی

26

پرداخت قبوض از طریق اینترنت

27

 امضاء الکترونیک ملت

27

نحوه درخواست خدمت امضاء الکترونیک ملت

28

خرید کالا و یا دریافت خدمات از طریق اینترنت

29

آشنایی با برخی اصطلاحات اداری و بانكی در بانك ملت

30

شرح مختصری در فعالیت های انجام شده

32

 

 

تاریخچه بانك ملت،‌ جایگاه آن در تشكیلات اداری كشور و اساسنامه آن  :

برای شناخت هر پدیده ای و آشنائی با روند رشد و پیشرفت آن آب ابتدا می بایست به نحوه تشكیل و به وجود آمدن آن توجه داشت. بانك ملت پس از تصویب لایحه قانونی اداره امور بانكها و در اجرای ماده 17 این قانون و به موجب مصوبه مورخ 29/9/1358 مجمع عمومی بانكها از تركیب و ادغام بانكهای :

1.     ایران و عرب

2.     اعتبارات تعاونی و توزیع

3.     بین المللی ایران

4.     بیمه ایران

5.     پارس

6.     تهران

7.     تجارت خارجی

8.     داریوش

9.     فرهنگیان

10.                        عمران ایجاد گردید.

از آنجائیكه طبق اصل 44 قانون اساسی ، نظام اقتصادی جمهوری اسلامی ایران بر پایه سه بخش دولتی ، تعاونی و خصوصی استوار گردیده است لذا بانكداری در بخش دولتی قرار دارد و از این رو سایر بانكها و از جمله بانك ملت در زمره مؤسسات وابسته به وزارت امور اقتصادی و دارائی می باشند:

قابل ذكر است اهم وظایف وزارت امور اقتصادی و دارائی عبارت است از تنظیم سیاستهای اقتصادی و مالی كشور و ایجاد هماهنگی در امور مالی و اجرای برنامه همكاریهای اقتصادی ، سرمایه گذاریهای مشترك وبا كشورهای خارجی.


اساسنامه بانك ملت از 6 قسمت و 44 ماده تشكیل شده است و به موجب مصوبه مورخ 29/9/1358 مجمع عمومی بانكها با اجازه حاصل از ماده 17 لایحه قانونی اداره امور بانكها از ادغام ده بانك كه قبلاً ذكر گردید تشكیل شده است و طبق قانون ملی شدن بانكها، لایحه قانونی اداره امور بانكها و مقررات مندرج در اساسنامه آن اداره می شود. ذیلاً قسمت های مهم از اساسنامه بانك درج می گردد:


هدف بانك

بانك ملت به منظور ارائه خدمات بانكی در سراسر كشور ایجاد می گردد . این بانك در تسهیل امور بازرگانی داخلی و خارجی و همچنین در رشته های تولیدی در خدمت به اقتصاد كشور فعالیت خواهد داشت.

 

چشم انداز و ماموریت

ارائه خدمات مطلوب در بازار پول

ایجاد ارزش های منحصر به فرد برای مشتریان

ارائه خدمات موثر به جامعه

تسهیل فعالیت های تجاری،صنعتی و کشاورزی

واگذاری سهام بانک ها به عنوان بخشی اساسی از اجرای برنامه های اصل ۴۴ و انقلابی اقتصادی در ایران مطرح است،که در این راستا سهام بانک ها به بخش خصوصی واگذار گردید.وشفاف سازی کامل اطلاعات بانک ملت سبب شد تا این بانک به عنوان نخستین بانک دولتی سهام خود را در بورس واگذار کند.عملکرد بانک ملت در یکسال گذشته نشان می دهد که مسئله خصوصی سازی اثرات قابل توجهی بر کارکرد بانک ملت داشته است،به نحوی که در این مدت نسبت به سال گذشته منابع بانک بیش از ۲۳ درصد و منابع ارزی بیش از ۷۸ درصد افزایش یافته است.

در جریان خصوصی سازی شرایط بانک بهبود یافته و این بهبود سبب افزایش در آمد برای سازمان و در نهایت سهامداران شده است.

 

شبکه بین المللی بانک

بانک ملت در حال حاضر دارای ۴ شعبه در کشورهای ترکیه(استانبول،ازمیر،آنکارا)و کره جنوبی(سئول)و نیز دو بانک تابع((ملت بانک)) در جمهوری ارمنستان و ((بانک بین المللی پرشیا لندن))می باشد،مضافا ۳۰/۲۶ درصد از سهام بانک تجارتی ایران و اروپا واقع در شهر هامبورگ متعلق به بانک ملت است.

 

اهداف

1.     ارتقا ء کیفیت و افزایش سرعت ارائه خدمات بانکی

2.     دسترسی مشتریان به خدمات بانکی به صورت online

3.     گرایش به سوی بانکداری الکترونیکی

4.     پاسخگویی به نیاز های جدید مشتریان و ارائه خدمات و محصولات نوین

5.     توسعه خطوط و زیر ساخت هایIT

6.     شناسایی و جذب مشتریان کلیدی

7.     تسهیل دسترسی مشتریان به خدمات بانکی و به تبع آن افزایش رضایت مشتریان

8.     تکریم ارباب رجوع و مشتری مداری

9.     استاندارد سازی ارائه خدمات

10.                        تمرکز زدایی و تفویض اختیار در جهت تسریع ارائه خدمات

11.                        ارزیابی عملکرد و کنترل استراتژیک فعالیت های کلیدی

12.                        بهبود روش های جذب و نگهداری منابع انسانی در جهت افزایش میزان رضایت مشتریان

13.                        اصلاح ترکیب تحصیلات نیروی انسانی

14.                        آموزش،بهسازی و توانمندسازی نیروی انسانی

15.                        افزایش میزان مشارکت کارکنان بانک در تصمیم گیری ها از طریق پیاده سازی سیستم پیشنهادها و نظام مشارکت

16.                        نهادینه سازی و گسترش دیدگاه علمی در بانک از طریق توسعه و تعمیق فعالیت علمی و پژوهشی

17.                        حفظ و ارتقاء جایگاه رقابتی بانک

18.                        مدیریت بهینه ترکیب سپرده های مشتریان،بهینه سازی پرتفوی مصارف و تعدیل مطالبات معوق

19.                        بهبود نرخ های سرانه جذب منابع بر اساس کارکنان و شعب

20.                        افزایش سود آوری و سایر درآمدها

21.                        گسترش سطح ارائه خدمات ارزی و ضمانتنامه

22.                        بهینه سازی شبکه واحد های بانک

 

استراتژی ها

1.     توسعه تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات

2.     مدیریت روابط مشتریان

3.     بهبود کیفیت خدمات

4.     توسعه منابع انسانی

5.     بهبود شاخص های عملکرد

6.     زیر ساخت های سخت افزاری و ارتباطی

بانک ملت با آگاهی از ضرورت توسعه و گسترش زیر ساخت های ارتباطی و اطلاعاتی به عنوان پایه اصلی در ارائه خدمات نوین بانکی نسبت به طراحی و اجرای برنامه جامع و مدونی با چشم اندازی ۱۰ ساله اقدام نموده است.

شبکه: بانک دارای یک شبکه گسترده کاملا اختصاصی جهت انتقال دیتا،صدا و تصویر میباشد.در حال حاضر سرویس هایی از قبیل سامانه بانکداری متمرکز (core banking) ،خدمات پرداخت الکترونیکی و اینترنتی،خودپردازها،POSها و خدمات اینترانتی(FTP،WEBوEmail)و ویدئو کنفرانس و ... از این شبکه گسترده بانک بهره می جویند.

 

 

زیر ساخت های نرم افزاری

با عنایت به گستردگی و پراکندگی شعب بانک ملت در سراسر کشور و همچنین تنوع نیازها و درخواست های متقاضیان،ضرورت تدوین برنامه ای جامع که در بر گیرنده نیازهای نرم افزاری بانک با تکیه بر توسعه آتی باشد،بیش از پیش احساس می گردید از این رو بانک ملت در چشم اندازی ۱۰ ساله اقدام به تدوین نقشه راه در جهت توسعه نرم افزارهای مورد نیاز نموده که ما حصل آن پیاده سازی اجرای طرح عظیم بانکداری متمرکز در قالب یک هسته مرکزی (core banking) می باشد،ویژگی اصلی این سامانه بکار گیری آخرین استانداردها و تکنولوژی روز و استفاده از تجارب متخصصان تراز اول کشور در طراحی و تولید آن است. این مهم باعث گردیده اعمال هر گونه تغییر و سفارشی نمودن(customization) محصولات موجود بنا به تقاضای مشتریان ارزنده فراهم گردد.

 

زیر ساخت مدیریت دانش

ایجاد زیرساخت آموزش الکترونیک بانک در قالب سامانه های یکپارچه تولید، ارائه و ارزیابی دانش الکترونیک کارکنان به منظور ایجاد تحول ، سرعت و کیفیت آموزشی کارکنان و مشتریان و کاهش هزینه ها.

بانک ملت در حال حاضر، در نظام بانکی بالاترین سرانه آموزش کارکنان را به خود اختصاص داده بطوریکه در سال جاری سرانه این آموزش به ۱۲۰ ساعت رسیده است. این آموزش ها در زمینه های تخصصی و حرفه ای صورت می گیرد.

ایجاد خدمات اینترانتی متمرکز و بسترهای الکترونیک انتقال پیام ، مکاتبات الکترونیک و اطلاعات مالی.

ایجاد بسترهای تولید و توزیع انتشار محتوای الکترونیک به منظور تسهیل فرآیند گردش اطلاعات در سازمان با استفاده از ابزارهای تولید و نگهداری محتوای پیشرفته (cms) .

 

موقعیت جغرافیایی شعبه مرکزی

بانک ملت شعبه مرکزی با مساحتی حدود 2000متر مربع در ضلع شمال غربی میدان انقلاب شیروان قرار داشته که حدود 500متر مربع فضای اداری ونزدیک 1000متر مربع مهمانسرا و500متر مربع زیر زمین می باشد.



نوع فایل : word
اندازه فایل : 41
قیمت : 10000
خرید